Succesvol corporate event bij TU Delft

Speciaal voor onze corporate leden organiseerden wij 3 november een event op de TU Delft. Dit event werd bijgewoond door innovatoren vanuit DSM, Nedap, Meyn, Festo, Atag en ABB.
Tijdens het event zijn we ingegaan op de successen èn gefaalde innovatieprojecten binnen deze organisaties. Elke deelnemende organisatie deelde uit eigen ervaring, waarna een levende discussie op gang kwam.

In de discussie kwam een aantal factoren die tot succes of juist tot mislukking leidde herhaaldelijk terug. Succesfactoren voor innovatieprojecten die werden genoemd:
- Diepgaande klantinzichten en proposities die daadwerkelijk een oplossing bieden voor een probleem.
- Vroegtijdige betrokkenheid van alle (interne en externe) stakeholders en inzicht in hun belangen in het project.
- Elk project moet voor iemand van waarde zijn en relevantie leveren. De ervaring leerde dat deze waarde, zeker wanneer vanuit technologische push projecten waren gestart, nog weleens ontbrak.
- Een integrale en multidisciplinaire aanpak, waarin aandacht is voor alle disciplines (technologie, markt, organisatie) vanaf de idee-fase en waarin ook tussentijds de balans wordt opgemaakt.
- Hierin speelt ook de timing van introductie, als ook de juiste markt, een belangrijke rol.
- Het veelvuldig testen van verschillende aspecten (bijv. technologische werking, klantbehoefte, marktontwikkeling) en het maken van snelle iteraties helpt om mislukking te voorkomen of vroegtijdig te signaleren. Om dit te doen is het voor productontwikkeling bijvoorbeeld zeker gewenst om een modulaire basis te ontwikkelen.
In meer algemene zin zagen de deelnemers een uitdaging in de koppeling van de strategie aan de verschillende projecten en het al dan niet killen van een project. Ook bleek kennisuitwisseling bij alle bedrijven een uitdaging.

De inzichten uit deze sessie zullen worden gebruikt om vervolgsessies te organiseren met de corporate leden. Daarnaast gaan we kijken hoe we een case kunnen bouwen die als input gebruikt kan worden voor een PDMA brede sessie met de verschillende bloedgroepen van de PDMA (practitioners, academici & consultants).

De deelnemers waren enthousiast om vervolg te geven aan dit event en dieper in te gaan op bovengenoemde uitdagingen in een vergelijkbare interactieve set-up. De volgende sessie zal zijn op dinsdag 31 januari en zal gaan over de successen en mislukkingen van het koppelen van innovatieprojecten aan de strategie van het bedrijf. Werkt u bij een corporate organisatie en wilt u hierbij zijn (of meer weten over een corporate lidmaatschap bij de PDMA)? Neemt u dan contact op met Lindy Hensen en/of Katinka Bergema via het getoonde emailadres of het getoonde emailadres.

02-01-17 (HV)
Deel dit artikel via:

Reageer:






Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is,
type onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
(Voorkom deze controle door eerst in te loggen op de website.)
  

Zoek

Leden Login



Wachtwoord vergeten?
PDMA.NL on Social Media
© Copyright 2018 PDMA.NL - All Rights Reserved.