New product development portfolios

Identifying the antecedents and consequences of decision-making processes.

De afgelopen decennia hebben bedrijven processen geïmplementeerd voor het efficiënter en effectiever ontwikkelen van nieuwe producten. In eerste instantie lag de nadruk vooral op de ontwikkeling van op zichzelf staande nieuwe producten, maar steeds vaker realiseren bedrijven zich dat het nemen van beslissingen over het gehele portfolio essentieel is.

Het nemen van deze beslissingen houdt in dat het bedrijf moet beslissen welke producten zij wel en niet willen ontwikkelen binnen de grenzen van het ontwikkelingsbudget. Ook moeten bedrijven hun portfolio continu evalueren in relatie tot de strategische doelen van het bedrijf.

Het portfolio-besluitvormingsmodel dat ontwikkeld en getoetst is in het onderzoek van Dr. Ir. Linda Kester, kan worden gebruikt door bedrijven om hun sterke en zwakke punten in portfoliobesluitvorming te identificeren. Met behulp van dit model krijgen managers inzicht in de wijze waarop portfoliobeslissingen genomen worden in hun bedrijf. Tenslotte biedt dit onderzoek managers een set van initiatieven die zij kunnen implementeren om hun portfoliobesluitvorming te verbeteren.

Geïnteresseerden kunnen het boek rechtstreeks bij Linda Kester (het getoonde emailadres) bestellen (EUR 39,90 inclusief verzendkosten).

Jaar van publicatie: 2011
Auteur: Linda Kester

22-09-11 (KVG)
Deel dit artikel via:

Reageer:






Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is,
type onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
(Voorkom deze controle door eerst in te loggen op de website.)
  

Zoek

Leden Login



Wachtwoord vergeten?
PDMA.NL on Social Media
© Copyright 2018 PDMA.NL - All Rights Reserved.