Nieuwe producten en diensten bedenken - 3.0

Wilt u uw productideeën tot een succes maken bij collega's, directie en klanten? Dan biedt de VOORT-innovatiemethode uitkomst. In deze geactualiseerde editie van 'Nieuwe producten en diensten bedenken' maakt u kennis met de unieke methode en leert u aantrekkelijke productideeën te ontwikkelen, uit te werken en geaccepteerd te krijgen door alle betrokkenen. Met een intern team bedenk je in vijf stappen concrete nieuwe producten, diensten of business modellen. In een gestructureerd creatief proces keer je terug met drie tot vijf mini new business cases vijftien weken na de kick-off. De methode is succesvol omdat je start met een innovatieopdracht, je zelf klantfricties ontdekt, de klant nauw betrokken is, je terugkeert met mini new business cases en je het gezamenlijk met een team doet. Dit zorgt voor intern draagvlak.

In het boek wordt het stappenplan VOORT - Vertrekken, Ontdekken, Ontwikkelen, Reflecteren en Terugkeren - uitvoerig besproken. Elke fase bevat een aantal aantrekkelijke praktijkcases, waaronder 'Libelle Academy' en 'Work4Woman', welke zijn ontstaan met behulp van de VOORT-innovatiemethode. Ook is er meer aandacht voor nuttige tools en tips voor projectleiders en facilitators. Het is een werkboek. Om de VOORT innovatiemethode zelf toe te passen. Het staat dan ook boordevol praktische inspiratie en bruikbare formats en het bevat vijfendertig creatieve technieken om zelf in het ideationproces toe te passen.

Jaar van publicatie: 2012
Auteur: Gijs van Wulfen


31-03-12 (KVG)
Deel dit artikel via:

Reageer:






Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is,
type onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
(Voorkom deze controle door eerst in te loggen op de website.)
  

Zoek

Leden Login



Wachtwoord vergeten?
PDMA.NL on Social Media
© Copyright 2018 PDMA.NL - All Rights Reserved.