Innovation management

Samenvatting
Innovatiemanagement richt zich niet alleen op nieuwe producten, maar ook op nieuwe diensten en nieuwe bedrijfsmodellen; daarbij biedt het een inleiding tot de ontwikkeling van nieuwe bedrijven. Het boek volgt de logica van het innovatieproces, van ideeontwikkeling via selectie tot implementatie, en bespreekt deze onderwerpen zowel op het niveau van het bedrijf als individuele projecten. De inhoud is evidence-based, maar met veel praktische voorbeelden. Dit leerboek zorgt voor up-to-date vakkennis door een eigentijdse aanpak te bieden: nieuwe methodieken zoals design thinking, lean innovation en open innovatie zijn inbegrepen. Oefeningen en discussievragen aan het einde van elk hoofdstuk maken zelftesten en reflectie mogelijk. Begrip van nieuwe onderwerpen wordt geholpen door een woordenlijst in de marge en verdere multimedialinks op de bijbehorende website - bloomsburyonlineresources.com/innovation-management. Het is een essentiële bron voor studenten en (jonge) professionals die op zoek zijn naar een rigoureus en wetenschappelijk onderbouwd, maar toch toegankelijk en beheersbaar overzicht van innovatiemanagement. (Lees ook de blog van Jan op kHUB All Member Forum)
Over de auteur
Jan van den Ende is hoogleraar Management of Technology and Innovation aan Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit (RSM). Hij is ook hoogleraar tuinbouwinnovatie en gastprofessor aan de LUISS Universita Guido Carli, Rome, Italië. Jan is al lange tijd lid van PDMA.